20 Mayıs 2015 Çarşamba

Tarla ve Bahçelerde Karşınıza Çıkabilecekler

Tombul bir tavşan mesela her an karşınıza çıkabilir. Tavşanların hızlı olduklarını biliyordum ama bu kadar da hızlı olduklarını tahmin edemezdim. Gördüğüm tavşancık o kadar hızlıydı ki resmini çekebilmem imkansızdı, o sebeple tombik tavşanın değil ondan hayli yavaş hareket eden bir başka canlının fotoğrafıyla başlayayım.

kara kaplumbağası


Bu, fotoğraf çektirmek istemeyen kaplumbağaya tarla yolunda rastladım. Tavşan kadar olmasa da beni görünce epey hızlandı, yeterince hızlanamayacağını fark edince de gördüğünüz pozu verdi.

Bir diğer canlı ise ilk defa zeytinlikte karşılaştığım peygamberdevesi. Benimle uzunca bir müddet birlikte takıldığından onu fotoğraflaması çok kolay oldu. Eminim fotoğraf çekebilse o da beni fotoğraflardı; öylesi meraklı gözlerle bakıyordu ki köyde adet olduğu üzere bir an 'sen kimlerdensin bakem' diye soracak sandım.

peygamberdevesi
Peygamberdevesi
Yabani otlar, çiçekler de karşılaşabileceğiniz farklı güzelliklerden. Aşağıdaki tarhana otu özellikle kırlarda ve zeytinliklerde görebileceğiniz, yörenin kendine has bitkilerinden. Adından da anlaşılacağı üzere tarhana yapımında vazgeçilmezler arasında. Tarhananın domates, biber, soğan gibi pişirilen malzemeleri kazana konduğunda tarhana otu da bütün halde bu malzemelerin üzerine konur ve pişme işlemi bitince tümüyle çıkarılır. Yörenin tarhanasına özgü aroma da bu tarhana otu sayesinde ortaya çıkar.

tarhanaotu
Tarhana otu
Bir diğer bitki ise kapari diye de bilinen devegülü. Adından da anlaşılacağı üzere develerin çok sevdiği bir bitkiymiş. Hoş bir çiçeği var ve turşusu yapılan tomurcukları çok şifalı olarak biliniyor.

kapari
Kapari / Devegülü
Tarlalar ve bahçeler bir çok canlının yaşam alanı, dikkatli baktığınızda mutlaka kıyıda köşede yuvalara rastlıyorsunuz. Bazılarını görmek içinse fazla dikkatli bakmaya gerek yok gayet görünür haldeler zira.

yuva

Şirin sincapları, kurt böcek aramaya gelmiş leylekleri de tarlalarda görmeniz mümkün fakat fotoğraflamanız pek mümkün olmayabilir neyseki poz vermeyi sevenler de yok değil. Tıpkı komşunun otlamaya gelmiş bu sevimli koyunu gibi.

otlayan koyunlar

Ya da fotojeniklikte eline su dökülemeyecek bu sevimli eşşekcik gibi :)

arkadaşım eşşek

1 yorum:

  1. En fotojenik Eşek bu postta:) Ve ben ilk kez duydum o turşusu yapılanı ve tarhanaya katılan bitkileri :) Çok da ilginç geldi vallahi, bizimkiler de köyde bin senedir tarhana yaparlar ama? Dur yazın gitince söyleyeyim bakalım bi ;)
    Sevgiler, selamlar :)

    YanıtlaSil